Myślenicki Klub Fantastyki
Rok założenia 1993
Zasady turnieju


Pierwszy mini turniej Warhammera 40000 na Fantastycznych Feriach 2012

MINI TURNIEJ WARHAMMER 40000
Zasady:
 
1. Dopuszczone armie na 800 pkt (na gracza), FoC: 0-1 HQ 2-4 Troops, 0-2 Elite, 0-2 Fast, 0-2 Haevy, na zasadach PATROLU. Gramy na stolach 48"x48". Drabinka punktowa: punkt za każde pełne 80 punktów w różnicy małych punktów zwycięzcy do przegranego.
2. Nie można używać Special Characters ani bohaterów imiennych (za wyjątkiem Emperor's Championa).
3. Dopuszczone armie: wszystkie armie i jednostki oficjalne oraz Codex: The Lost and The Damned by Sztab. Zabronione Imperial Armour.
4. Jednostki powinny być reprezentowane przez oryginalne (GW bądź alternatywne) figurki, dopuszczamy proxy w granicach rozsądku [Predator bez wieży jako Rhino, Kalarepa jako Mycetic Spore - z braku org. modelu].
5. Obowiązują oficjalne FAQ, PKZ oraz URP. Gramy na 5ed.
6. Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę. Wymagane jest również posiadanie kostek, miarki calowej, oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania, lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.
7. Rozpiska turniejowa musi być zaakceptowana przez sędziego lub organizatora. Dopuszcza się zmiany w rozpisce ale wyłącznie w wyposażeniu dodatkowym oddziału i tylko pod warunkiem, że nowy sprzęt będzie równoważny punktowo bądź tańszy (np. Tactikal squad może zamienić lascannon - 10p na plasmacannon - 5p). Zmiany można przeprowadzić pod warunkiem pokazania ich przeciwnikowi w kodeksie. Odjęte punkty odlicza się od punktów armii. Powyższych zmian nie można dokonać w pojazdach.
8. Armie nie muszą być pomalowane, ale jest to bardzo mile widziane.
9. Gracze przyłapani na oszukiwaniu otrzymają automatyczną przegraną w bitwie, w której oszukiwali (20:0). Powtórne przyłapanie na oszustwie będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.
10. Turniej rozgrywany przez 3 dni: 23 - 25.02. Maksymalna ilość osób grające w jednym czasie - 8 (4 stoły). Maksymalna ilośc graczy przewidziana w turnieju 14. Czas rozgrywki 2h na partię. Po zakończeniu czasu przewidzianego na rozgrywkę, bitwa zakończy się automatycznie po zakończeniu pełnej tury, niezależnie ile tur pozostało do dokończenia scenariusza. Gracze aby być klasyfikowani muszą rozegrać 3 bitwy w ciągu 3 dni. Nie ma ograniczenia ilości gier dziennie. Każda bitwa musi być rozegrana z innym graczem. Każda bitwa która ma byc liczona do klasyfikacji musi być zgłoszona do sędziego lub organizatora.
11. Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania w myśl jego postanowień.
      12. We wszystkich misjach obowiązuje następujące zasady dodatkowe:
 
"Mistrz Sun-Tsu": przegrany stracił ponad 75% wojsk, zwycięzca stracił nie więcej niż 25% swoich wojsk - dodatkowe 300 p (nie kumuluje się z "Snaiper!" i "Zapach napalmu o poranku" )
 
"Nigdy tak wielu, ...": Anihilacja przeciwnika, niezależnie od poniesionych strat przez zwycięzcę - dodatkowe 200 p (nie kumuluje się z Mistrz Sun-Tsu, "Snajper !" i "Zapach napalmu o poranku" )
 
"Snajper !" - zabicie HQ przeciwnika (nie kumuluje się z "Mistrz Sun-Tsu" i "Nigdy tak wielu, ..." ) - dodatkowe 80 p
 
"Zapach napalmu o poranku" - Zniszczenie najwartościowszej jednostki przeciwnika- dodatkowy 80 p (nie kumuluje się z "Mistrz Sun-Tsu" i "Nigdy tak wielu, ...")
 
13. Obowiązujące misje (K6 - rzuca PRZEGRYWAJĄCY inicjatywę, obowiązuje zasada przejęcia inicjatywy):
 
(1) Capture and Control
 
- Wielka Szefa, nasze Hopaki znaleźć kupa złoma.
- TO NIE GADAĆ TYLKO PAKOWAĆ SIĘ W CZERWONE I ŁŁŁAAAA, ZANIM CI OD NIEBIESKICH NAM TO ZABRAĆ !!!
 
Cel: Zabezpieczyć znacznik na środku stołu. Tylko troopsy zabezpieczają znacznik. Znacznik wart 300 p. Znacznik uważa się za zajęty gdy w promieniu 6 cali od znacznika nie będzie wrogiej jednostki.
Rozstawienie: Pitched Battle
Długość gry: 6 tur, 7 na 4+
 
(2) Catch and Crush
 
- Komisarzu, znaleźliśmy zdrajcę!
- Dobrze, wyeliminować natychmiast.
- A co jeśli nie będzie sam?
- ... zabierzcie więcej amunicji.
 
Cel: Gracz wskazują jeden oddział u swojego przeciwnika na które będą polował (jeżeli jest to oddział z dedykowanym transportem lub dołączonym HQ, wlicza się te jednostki do oddziału). Całkowite zniszczenie wybranego oddziału (lub ucieczka) daje 400 p. (jeśli cel główny nie zostanie spełniony, obowiązują ogólnie przyjęte zasady dodatkowe)
Rozstawienie: Dawn of War
Długość gry: 5 tur, 6 na 3+, 7 na 4+
(3) Final Solution
 
- W IMIĘ KHORNAAAAA !!
 
Cel: Zniszczyć wszystkie jednostki przeciwnika. Za wszystkie zniszczone modele przeciwnika co do sztuki dodatkowe 500 p(jeśli cel główny nie zostanie spełniony, obowiązują ogólnie przyjęte zasady dodatkowe)
Rozstawienie: Spearhead, Ćwiartki
Długość gry: 5 tur, 6 na 3+, 7 na 4+;
 
(4) Magnetic storn
 
- XV25.01 do Hammerhaeda
- Hammerhaed zgłasza się, jakie warunki?
- Czujniki optyczne ledwo działają, łączność działa, ale tylko chwilami ...
- A co z systemami ostrzegania i namierzania?
- Systemy dalekiego i średniego zasięgu mają zbyt duże zakłucenia, można je wyłączyć.
- Jakieś sugestie?
- Niech Ethereal modli się by nikt nas nie zaatakował ...
 
Cel: Obowiązują zasady NightFight, Obowiązują tylko zasady dodatkowe. Każdy oddział który nie poniusł żadnych strat daje dodatkowo 50 p.
Rozstawienie: Ćwiartki, 6` od swojej krawędzi stołu. Brak możliwości wystawienia oddziałów z rezerw
Długość gry: 5 tur, 6 na 3+, 7 na 4+
 
(5) Find and Hold
 
- Thunderhawk 221 do desantu.
- Zgłasza się Kapitan Sangridis, co się dzieje pilocie?
- Awaria zaczepów, właśnie straciliśmy skrzynię numer 0456825
- Sprawdzić co w niej było, ale już.
- Dwa moduły uzbrojenia do Razorbacka, dwie duże racje żywnościowe .... Imperatorze wybacz RELIKWIARZ
- NATYCHMIAST LĄDOWAĆ!
 
Cel: zdobycie 5 znaczników (każda warta 50 p.- rozkładane przez sędziego). Oddział znajdujący się w promieniu 2` od znacznika automatycznie go przejmuje i porusza się z nim do końca bitwy. Oddział posiadający znacznik który zostanie zniszczony pozostawia go w miejscu, oddział uciekający pozostawia znacznik 2` od miejsca w którym opuścił stół. Jeden oddział może posiadać max 2 znaczniki. Rozstawiając się jednostki nie mogą być bliżej niż 6` od znacznika.
Rozstawienie: Dawn of War
Długość gry: 6 tur
 
(6) Z woli Imperatora - Rzucający decyduje o wyborze scenariusz


Zasady patrolu:

FOC 0-1 HQ, 1-4 Troops, 0-2 Fast, 0-2 Heavy, 0-2 Elites

· Koszt pojedynczego oddziału nie może przekraczać 200pkt (łącznie z transportem). Zasada ta nie dotyczy oddziałów, które opisane są w kodeksie w dziale Troops.
· Nie można posiadać żadnej jadnostki mającej więcej niż 2 woundy.
· Poza troopsem nie można dublować slotów (czyli nie można wystawić dwóch takich samych – z nazwy – jednostek). Jeśli dana armia ma tylko jeden oddział w Troopsach może wystawić max 3 oddziały.
· Nie można wystawiać pojazdów, których suma pancerza (front+side+back) wynosi więcej niż 33.
· Nie można używać· broni typu „Ordnance”
· Żadna jednostka nie może mieć save’a niższego niż 3+
· Nie można mieć broni z siłą wyższą niż 7 poza bronią do close combatu
· Tyranidzkie Zoanthropy mogą być wystawiane, ale Siła ich Mocy jest zredukowana do 7. Koszt wystawienia bez zmian.
· Armie, których WSZYSTKIE jednostki HQ posiadają ilość Woundów większą niż 2, mogą wystawić 3-Woundową jednostkę HQ z 2 Woundami. Koszt wystawienia pozostaje bez zmian. (Przykład Tyranid Prime który ma 3W może być wystawiony na patrolu z 2W jako jedyny HQ który ma mniej niż 4W. Jednak jego koszt pozostaje taki sam czyli 80 PKT)
· Nie wolno się deep strike’ować [można Outflankować] Demony należy wystawić na stole w dwojaki sposób:
- normalnie na stole zgodnie ze zwykłymi zasadami tak jakby demony Deepa nie miały i nie musiały stosować lub
- jeśli posiadają inicjatywę wykonać przymusowy Deep wszystkimi jednostkami w 1 rundzie
· Nie można wystawiać jednostek z Imperial Armour/ Forge Worlda.

Lista jednostek dopuszczonych do patrolu na zasadach specjalnych:
- [Tyranidzi] Hive Guard: Siła Impaler cannon zmniejszona do 7. Koszt wystawienia ten sam
- [Tau] Shas'el: Ilość ran obniżona do 2, brak Deep Strike. Koszt Wystawienia ten sam
Sponsorzy i partnerzy